Agencja influencer marketing jako nowy sposób komunikacji internetowej

Rozwój mediów społecznościowych to jedna z większych rewolucji, jaka wydarzyła się w wirtualnym świecie. Miejsca tego typu, jak również serwisy contentowe to nowe sposoby na komunikację internetową. Agencja influencer marketing daje możliwość bardziej precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej.

Walka o autentyczność

Współczesne metody docierania do potencjalnych klientów niewiele przypominają działania, jakie jeszcze kilka lat temu podejmowały agencje reklamowe. Klienci nie do końca wierzą sloganom, wypowiadanym przez mniej lub bardziej znanych celebrytów. Chętnie utożsamiają się za to z osobami, które wydają im się pokrewną duszą w wirtualnym świecie. Na takim zaufaniu budują swoją społeczność influencerzy. Do tej grupy należą blogerzy, vlogerzy, instagramerzy oraz streamerzy. Mają określoną wiedzę w danym temacie, więc jeśli coś reklamują, zwykle jest to produkt, związany z ich branżą. Followersi bacznie sprawdzają, na ile ich idol udziela się w takich akcjach. Jego wybory są dla wielu autentyczne i wartościowe pod warunkiem, że nie zdominują dotychczasowych treści. Szanująca się agencja influencer marketing powinna współpracować z kilkoma takimi internetowymi osobowościami.

Specjaliści w cenie

Influencer to osoba, działająca w Internecie. Uznanie i szerokie zasięgi zdobywa samodzielnie, poprzez budowanie swojej marki. Najczęściej jest to ekspert w konkretnej dziedzinie, popularnej lub niszowej. Nazwa profesji pochodzi od słowa „influence”, czyli wpływ, ponieważ działania wirtualnego specjalisty mają wpływ na jego naśladowców. Wygłaszane przez niego wypowiedzi odbierane są jako wiarygodne i autentyczne. Im młodsi odbiorcy, tym influencerzy bardziej na nich oddziałują. Badania dowodzą, że w grupie wiekowej 15-25 lat internetowy specjalista jest znacznie bardziej ceniony niż „tradycyjny” celebryta. Skąd bierze się ta fascynacja? Blogerzy i vlogerzy zwykle prowadzą podobny styl życia jak ich followersi. Mają porównywalny status społeczny, posiadają też podobne zainteresowania. W komunikacji wykorzystują głównie media digitalowe, dlatego agencja influencer marketing może liczyć na profesjonalny model współpracy.

Agencja influencer marketing a influencerzy

Nie każdy influencer musi mieć rzesze naśladowców. Dobra agencja influencer marketing chętnie współpracuje także z mniejszymi graczami z wirtualnego świata. Za makro influencerów uchodzą osoby, które mają od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy followersów. Ich content zwykle jest starannie dopracowany, dlatego warto po niego sięgnąć w przypadku firm, którym zależy na rozpoznawalności i widoczności. Mniejsi influencerzy, działający np. na Instagramie, mają dużo większy wskaźnik zaangażowania fanów, niż „giganci” w branży. Ci ostatni muszą zatrudniać kogoś, kto będzie w stanie prowadzić ich konta społecznościowe, ponieważ osobiście nie będą w stanie tego robić. Takie działanie, choć konieczne, oznacza mniejszy prestiż wśród fanów. Kampanie reklamowe w influencer marketingu potrafią przynosić markom ogromne korzyści. Są aktywne o każdej porze, nie mają żadnych barier i ograniczeń, jak w przypadku konkretnych tytułów. To właśnie dlatego stają się coraz bardziej popularne.

Media tradycyjne jak prasa, radio i telewizja to kosztowna forma promocji. Na jej efekty zwykle czeka się do czasu zakończenia kampanii reklamowej. Współpraca z influencerami oznacza znacznie mniejsze koszty. Jej dużą zaletą jest także możliwość korygowania poszczególnych etapów oraz nieograniczone zasięgi w wirtualnym świecie.