Powszechnie uważa się, że koszt filmu reklamowego to wydatek nie na każdą kieszeń. Profesjonalnie wykonane filmy reklamowe robią przecież naprawdę duże i „drogie” wrażenie. Wystarczy przypomnieć sobie filmy promujące samochody, zegarki albo garnitury podczas przerwy reklamowej w meczu piłki nożnej.
Film reklamowy cena nie musi cię odstraszać!
Powszechnie uważa się, że koszt filmu reklamowego to wydatek nie na każdą kieszeń. Profesjonalnie wykonane filmy reklamowe robią przecież naprawdę duże i „drogie” wrażenie. Wystarczy przypomnieć sobie filmy promujące samochody, zegarki albo garnitury podczas przerwy reklamowej w meczu piłki nożnej. Od samego oglądania człowiek zaczyna marzyć o nowym życiu, przejażdżce tym konkretnie pokazanym modelem auta, w tym konkretnym, dobrze skrojonym, eleganckim garniturze i z tym wspaniałym zegarkiem na ręce. Taką siłę mają właśnie dobrze zrobione reklamy. Ich zadaniem jest pokazanie nowego, fantastycznego życia, będącego na wyciągnięcie ręki dla każdego z nas. Reklamy w postaci filmu reklamowego to kilkuminutowa szansa firmy na pokazanie swojego produktu w możliwie najbardziej korzystnym świetle i w najbardziej interesujący sposób.
No dobrze, ale ile kosztuje krótki film reklamowy?
Na cenę wpływ mają między innymi:
- scenografia,
- aktorzy,
- ilość sprzętu filmowego,
- liczba zatrudnionych specjalistów (montażystów, scenarzystów, filmowców),
- lokalizacja,
- rekwizyty,
- kostiumy,
- długość filmu i stopień jego skomplikowania,
- dodatkowe animacje komputerowe;
Jak widać wiele elementów ma wpływ na to jak będzie kształtowała się cena filmu reklamowego. Jest jednak dobra wiadomość – cenę tę możemy w pewnym stopniu kontrolować i pomniejszać w zależności od posiadanych przez firmę zasobów. Na pewno warto zacząć od scenariusza, czyli ciekawej fabuły, którą ma pokazywać film reklamowy. Dobry pomysł to przecież podstawa. Następnie warto zastanowić się którymi z powyższych elementów dysponujemy: czy możemy zapewnić rekwizyty albo aktorów? Czy mamy możliwość udostępnienia lokalizacji, w której film miałby powstać lub czy kręcenie w danej lokalizacji może nie generować w ogóle kosztów. Przecież ulice, parki, lasy i łąki są za darmo, a stanowią idealne tło dla wielu produktów. To na czym nie warto oszczędzać to na pewno wysokiej klasy sprzęt filmujący, umiejętności filmowców i montażystów, a także wszelkiego rodzaju animacje komputerowe i efekty specjalne. Film ma stanowić przecież wizytówkę firmy!