ANALIZA KOLORYSTYCZNA

Analiza kolorystyczna to nic innego jak dobranie odpowiednich kolorów dla danej osoby. Na wynik analizy ma wpływ nasz kolor włosów, oczu, skóry. Należy pamiętać, że każdy kolor nam pasuje, pod warunkiem, że jest dobrany w odpowiednim odcieniu (chłodnym lub ciepłym). Wybrane przez nas barwy powinny podkreślać naszą naturalną urodę, sprawiać, że twarz będzie wyglądała młodo i zdrowo, podkreślić nasze atuty.

Analiza kolorystyczna jest niezbędnym etapem całej stylizacji, która umożliwia dobranie kolorów garderoby, kosmetyków, biżuterii i dodatków, które podkreślają atuty naszej urody, a nie jej defekty.

Aby analiza została dobrze przeprowadzona, muszą zostać spełnione trzy podstawowe warunki:
• właściwe przygotowane wnętrze (odpowiednia kolorystyka i oświetlenie),
• profesjonalnie przygotowana osoba prowadząca analizę,
• właściwe akcesoria – ramy kolorystyczne, chusty, itp.

http://fabrykakobiecosci.com.pl/wp-content/uploads/2012/08/www.ofeminin.pl_.jpg
foto: ofemina.pl

Podstawowy system analizy kolorystycznej bazuje na 4 typach urody: wiosna, lato, jesień, zima. Uwzględniono w nim wszystkie trzy podstawowe atrybuty koloru:
odcień (to najważniejszy atrybut barwy, który wskazuje miejsce danego koloru na kole barw, za pomocą odcienia określamy temperaturę koloru),
walor (związany jest ze stopniem w jakim dana barwa zbliża się do bieli lub czerni),
chromatyczność (to czystość barwy, im bardziej kolor jest zabrudzony tym bardziej przypomina barwę naturalną i tym niższa jest jego chromatyczność).

System 12 typów urody nie jest zaprzeczeniem tradycyjnej techniki kolorystycznej, ale jest jego kontynuacją. Każdej z czterech pór roku przypisano po trzy podtypy odpowiadające jego trzem głównym atrybutom kolorystycznym. Typy kolorystyczne są wzajemnie powiązane, a ich granice są płynne.

tekst: Kamila Młynarczyk

738 Total Views 1 Views Today

Kasia Skoczylas